Sisältömarkkinointia, miksi?

Sisältömarkkinointia, miksi?

Jatkuva mainosvirta on erityisesti sosiaalisen median saralla arkipäivää niin yrittäjille kuin kuluttajillekin. Päivittäin jopa tuhansille mainoksille altistuminen turhauttaa kuitenkin meitä kaikkia aina silloin tällöin, vaikkapa uuvuttavan työpäivän seurauksena. Kukapa nyt ei tällöin katselisi mieluummin mieltä piristävää ja itseä kiinnostavaa sisältöä.

Sisältömarkkinoinnilla nämä on kuitenkin mahdollista yhdistää asiakkaillesi, edes jossain määrin. Jatkuvan itsensä tai tuotteensa kehumisen sijaan kannattaa pyrkiä tuottamaan asiakkaille tarpeellista tietoa ja tarjota apua niihin asioihin, jotka kohderyhmääsi askarruttavat. Tarkoituksena onkin nostaa asiakas avainasemaan ja tuottaa sisältöä, joka on heille tärkeää ja kiinnostavaa. Hyvän sisältömarkkinoinnin ansiosta olet mieleenpainuva ja asiakkaat muistavat yritystäsi hyvällä juuri silloin, kun he tuotettasi tarvitsevat, vaikkei se heti samana päivänä tapahtuisikaan. Olet siis ostopäätöstä tehdessä todennäköisemmin kärkijoukossa asiakkaan punnitsemista vaihtoehdoista. Sisältömarkkinointia on siis esimerkiksi erilaiset oppaat, blogitekstit, videot, some-päivitykset, esitykset, podcastit, asiakaskokemukset.

Haastavinta ja samaan aikaan tärkeintä sisältömarkkinoinnissa (kuten monessa muussakin asiassa) on aloittaminen ja sen jatkuvuus. Mitä aiemmin sisällöntuottamisen aloitat, sitä enemmän olet saanut päivityksiä kasaan ja yritystäsi esille vuoden kuluttua. Jopa viikoittaisetkin päivitykset kertyvät huomaamatta, kunhan niiden tekemisen aloittaa. Sisällön tuottaminen ja sen suunnittelu helpottuu jatkuvuuden myötä, vaikka se alussa saattaakin tuntua haasteelliselta.

Jos sisällön suunnittelu meinaa takkuilla, kokeile erilaisten työkalujen hyödyntämistä, kuten:

Lisää vinkkejä ja neuvoja työkalujen käyttöön ja sisällön suunnitteluun löytyy Redesanin kotisivuilta ja YritysMuuntamosta. Lataa esimerkiksi ilmainen 100 somepäivitysvinkkiä-opas suoraan Redesanin etusivulta. Tekemisen iloa!

Ville Laakso

Jyväskylän ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelija opintojen loppusuoralla. Tekemässä ja kokemassa markkinointia Redesanilla, toiminnan äärellä.

PS. Jos tarvitse puhujaa tilaisuuteesi, ota Sanna Jylänki puhujaksi vaikkapa sisältömarkkinoinnin salojen avaamiseen!

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää luettavaa

sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointia, miksi?

Sisältömarkkinointia, miksi? Jatkuva mainosvirta on erityisesti sosiaalisen median saralla arkipäivää niin yrittäjille kuin kuluttajillekin. Päivittäin jopa tuhansille mainoksille altistuminen turhauttaa kuitenkin meitä kaikkia aina silloin

Lue lisää
swot analyysi

Miten SWOT analyysi auttaa markkinoinnissa?

Miten SWOT analyysi auttaa markkinoinnissa? Mikä on SWOT analyysi? Miten SWOT analyysi auttaa yrityksen markkinoinnissa? Miten SWOT analyysiä käytetään? Tarvitseeko pienyrittäjä SWOT analyysin? Siinäpä lista

Lue lisää
markkinointia maailmalla

Yhdessä maailmalle?

Yhdessä maailmalle? Haluatko olla mukana viemässä YritysMuuntamoa maailmalle ja saaden itsellesi näkyvyyttä samalla!? 👉Tehdäänkö yhdessä! Homman nimi on sellainen, että jätä yhteystietosi ja me postitamme

Lue lisää

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!