Persuksille potkua somettamiseen!

Persuksille potkua somettamiseen!

Somettaminen, tuo nykyajan markkinointi, joka usein jopa ahdistaa. Pitäis tehdä sinne ja tänne ja sitä ja tätä. Mutta pää on tyhjä. Eihän mulla ole mitään mistä kertoa. Enkä oikein tiedä mitä uskaltaisi kirjoittaa tai laittaa someen, ettei kukaan suuttuisi… ja mikä olisi se juttu mistä kaikki tykkäis. Ainakin suurin osa. Millä tekisi heti rahaa?

Näin varmaan aika moni lukija miettii.

Somemarkkinointi, niinkuin mikä tahansa markkinointi vie aina aikaa. On uskottava juttuunsa ja tehtävä pitkäjänteistä työtä. Uskallettava tulla kertomaan maailmalle Miksi ostaisimme sinulta!? Somettaminen on mitä suuremmassa määrin sisältömarkkinointia ja paljon puhuttua socialsellingiä. Myyt siis itsesi sisältöjesi kautta. Usko pois, niin se vaan menee, vaikka moni paatunut myynti ja markkinointi-ihminenkin väittää muuta. Allekirjoittanut tekee somen ja verkostoitumisen kautta 100 % kaikesta myynnistä. Siksi tiedän, että sinäkin voit ja osaat jos vaan haluat!

Yksi päivitys ei tee kauppaa, tai ehkä joskus, mutta yleensä pohjalla pitää olla jo paljon muuta tarinaa. Nimenomaan tarinaa. Kuka olet, mikä yritys te olette, mitä teiltä saa, millaisia tyyppejä teillä meitä asiakkaita auttaa, mistä olette kotoisin, millaisia tuotteita teillä on tarjolla. Miten ne tuotteet auttavat arkeani?

Siinäpä monta kysymystä!

Minulla on sinulle 10 vinkkiä!

  1. Mieti ensin pohjat kuntoon. Arvot, asiakkaat, tuotteet, kohderyhmät. Täytä vaikkapa uudistettu maksuton Yrittäjän Neuvolakortti.
  2. Jos et löydä sitä juttua, varaa sparrausaika ja juttele ulkopuolisen pään ja olkapään kanssa. Hän näkee sinua paremmin ulkoapäin ne jutut joista kannattaisi somettaa!
  3. Laita kalenteriisi ajat jolloin aiot somettaa ja mitä ja missä. Tee siis suunnitelma. Jos et yksin pysty, sparraaja auttaa.
  4. Luota pitkäjänteisyyteen. Markkinointi vie väistämättä aina jopa 3-5 vuotta (vähintään 1-3 vuotta alusta alkaen) että homma alkaa rokata.
  5. Toista myös vanhoja juttuja. Ei aina tarvita uutta. Asiakkaalle aina kaikki on uutta. Tuo erilaisia näkökulmia esiin. Uudelleen ja uudelleen.
  6. Markkinointi on lopulta paljon pieniä asioita. Myös somessa.
  7. Ole ihminen! Näytä naamoja – tee videoita. Matalalla kynnyksellä!
  8. Älä mieti mainostamista etunenässä – mieti tarinoiden kerrontaa ja esillä olemista.
  9. Kokeile vaikka pientä kisaa, kysy jotain asiakkailtasi tai pistä pieni arvonta pystyyn. Nämä tuo aina vähäksi aikaa pöhinää pyttyyn! Ei sitä kokoajan tarvitsekaan olla hirveätä pöhinää.
  10. Jos et saa yksin mitään aikaan, lähde “persuksille potkun” somekoulutukseen. Saat jokapäivä 60 vrk:n ajan vinkit somettamiseen! Linkit alla – jos ei ole, kysy lisää Sannalta.

Kesä 2019 Somekoulutus starttasi 24.6.2019 (ehdit vielä mukaan)

Syksy 2019 Somekoulutus starttaa 12.8.2019

Kuuntele lisäksi podcasteistamme mm. sparraajamme Minna- Maarit Jaskarin ajatuksia markkinoinnista.

Kuuntele myös Mikko Kalliolan ja Sanna Jylängin 10 vinkkiä markkinointiin:

Somettamisen pitää olla ajattelutapa – ei pakkopulla. Anna sille siis aikaa, älä pakota, mutta koeta löytää just sun tapa tehdä somea.

Onko siis pakko? No ei tietenkään, mutta jos sulta puuttuu fyffeä ja asiakkaita, niin silloin kannattaa näitä asioita pohtia. Ilman markkinointia kun sinusta ei tiedä juuri kukaan.

Markkinointiterkuin

Sanna Jylänki

PS. Kehu ittees! 😉

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää luettavaa

näkyvyyttä facebookkiin

Lisää näkyvyyttä Facebookkiin!

Lisää näkyvyyttä Facebookkiin! Tässäpä pieni vinkkivideo, miten saat yrityksellesi tai yhteisösivullesi lisää näkyvyyttä Facebookissa. Tykkää ja kommentoi toisia yrityksiä yrityksenäsi. Muista tässä kohtaa mukavat kannusteet

Lue lisää

Verkostomarkkinointi ei ole peikko!

Verkostomarkkinointia pidetään usein joko peikkona tai vähäpätöisenä. Moni kuitenkin hankkii elantonsa verkostomarkkinoinnilla. Yhdelle sopii toinen ja toiselle toinen. Verkostomarkkinointi, tai suoramyynti, on tapa yrittää ja

Lue lisää

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!