Yrittäjä, Sinä olet mainos!

Yrittäjä, Sinä olet mainos!

Aamulla astut kotiovestasi ulos, ihmisten ilmoille ja näin sinusta tulee elävä mainos. Ai mitenkä niin?

Monesti tulee ajateltua, että mainostaminen on vain sitä, kun laittaa lehteen tai muuhun vastaavaan mediaan yksilöidyn mainoksen. Mutta siinäpä onkin paljon muuta.

Annat kuvan yrityksestäsi aina ollessasi tekemisissä toisten kanssa, tapahtuipa se sitten “livenä” eli kasvokkain kaupan kassalla tai sosiaalisen median välityksellä. Sama sääntö koskee toki myös työntekijöitä:  et voi sanoa: “Olen vain töissä täällä” – olet yrityksesi käyntikortti, halusitpa tai et. Työntekijöihin liittyen asiaa on käsitelty alaistaitoihin liittyen, mutta jätettäköön se nyt toisen blogin aiheeksi.

Kun ajat yrityksesi autolla, varsinkin jos siinä on firman teippaukset – kerrot liikennekäyttäytymiselläsi yrityksesi toiminnasta. Huomioitko muut liikenteessä olijat? Jätätkö turvavälit, kaahailetko – jumputtaako musiikki täysillä? Onhan tarrat ehjät ja siistit?  Jos ei, voi jollekulle tulla mieleen että yrityskin on yhtä epäsiisti kuin yrityksen auto. Kolhut, rutut ja ruosteet kertovat myös omaa tarinaansa…

Entäs sinä itse? Hiuskuontalo kannattaa aamulla laittaa ojennukseen, hiki pestä pois, tarkistaa että vaatteet ovat ehjät, istuvat ja siistit. Toki jos työskentelet vaikka rakennustyömaalla tiilien kantajana, hiki ehkä kuuluu asiaan, mutta silti voit olla siisti. Liikelounaalla hyvät tavat kaunistavat – vanha hyvä sanonta. Sormien nuoleminen, suu auki syöminen tai hotkiminen eivät anna kovin asiallista kuvaa toiminnastanne. Suun raikastimia mainostetaan nykyisin jos jonkinlaisia. Hätätapauksessa Sisu-pastilli pelastaa myös 🙂

Tuntuisi varmaan vähän hassulta, jos kaupunkinne kaupunginjohtaja huitelisi sepalus auki ruosteisella autollaan, humalassa pitkin katuja, hieltä haisevana, parta ajamatta? Kaupunginjohtaja on kaupunkinsa käyntikortti.

Sinä olet sinun yrityksesi käyntikortti – säilytä ja “serveeraa” sitä ajatuksella ja hellästi huomioiden. Ei se lopulta ole kovin vaikeaa  ja omia pikku “mausteita” pitää toki sekaan heittää – hyvällä maulla!

Jokainen on tietenkin oma persoona, mutta joskus meillä vain on oltava erilaisia rooleja. Työssä työrooli, kotona koti rooli ja harrastukissa taas omansa ja näin edelleen.

Tuttuja juttuja varmaan monelle yrittäjälle, vaan miten on henkilökuntasi laita?

Tsekkaa myös SlideShare esitys: Yrittäjä, Sinä olet mainos!

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää luettavaa

Lisää asiakkaita? Enemmän rahaa!

Lisää asiakkaita? Enemmän rahaa! Liiketoiminnassa asiakkaat ovat keskiössä. Jos asiakkaita ei ole, ei tule rahaakaan. Jos ei tee markkinointia, eivät asiakkaat sinua löydä, eikä tule

Lue lisää
Yritysmuuntamo

YritysMuuntamo syntyi koronakeväänä!

YritysMuuntamo syntyi koronakeväänä! Kevät 2020 on ollut melkoinen kevät. Ensin luulin että menetän firmani, itkin. Sitten nousin seuraavana päivänä ylös ja päätin muuttaa asioita. Kehittää

Lue lisää

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!