Tykätä = Hymyillä!

Tykätä = Hymyillä!

Minä tykkään, sinä tykkäät, hän tykkää – Me tykkäämme!

Näin se on. Oletko joskus joutunut tilanteeseen, jossa et pitänyt asiakaspalvelusta? Ei se mitään, me kaikki varmaan olemme. Muistitko kuitenkin tuolloin antaa palautetta yritysjohdolle? Todennäköisesti et – harvemmin me muutkaan.

Pohditaanpa Tykkäämis-prosessia. Mitä tapahtuu kun oikein tykkää? Kertoo onnellisena toisillekin – uskaltaa kokeilla uudelleen. Tulee hyvä mieli kun voi luottaa palveluun ja sitä myötä tuotteeseen. Ja vaikka joskus olisi tilanne, ettei kaikki menekään niinkuin pitäisi, niin tarpeeksi paljon tykätessä se ei haittaa.

Mitä tapahtui? Asiakas osti mukavalta asiakaspalvelijalta tuotteen. Asiakaspalvelija antoi kaupanpäälle hymyn sekä kohteliaisuutta. Asiakas tykästyi – alkoi hymyillä itsekin. Tiesi tulevansa uudelleen. Kertoi parille ystävälleen tykkääntymisestään ja kaverit halusivat myös tykättyä asiakaspalvelua ja tuotetta. Tuli lisää hymyjä, lisää tykkäämisiä, lisää kauppaa. Yrittäjäkin tykkää.

Vaan jos ei? Asiakas ei saanut hymyä, ei katsekontaktia eikä muutakaan kommunikaatiota. Ei jäänyt mitään mieleen, vain tuote – jota voi hankkia muualtakin, yhtä ilmeettömästi. Tykkäämättömyys ei sitonut asiakasta yritykseen, eikä jäänyt mitään kerrottavaa ystäville. Ei tykännyt yrittäjäkään.

Kuinka pienellä vaivalla voikaan tehdä ihmeitä ilmaiseksi – hymyllä ja kohteliaisuudella. Saako sinun asiakkaasi näitä? Entä saatko sinä palautetta asiakkailtasi? Muistithan kiittää, myös negatiivisesta palautteesta asiakastasi? Siitäkin kannattaa tykätä, sillä se on ilmainen yrityksesi kehitysväline, väline jota kannattaa kehittää.

Asiakaspalvelun lyhyt oppimäärä: Tarvitsee vain saada asiakas tykkäämään ja pitää tykkäämisestä huolta.

Montako hymyä sinä sait tänään?

 

Jaa tämä artikkeli

Kommentit

Lisää luettavaa

Sparraajat apunasi!

Sparraajat apunasi! Vaikka Sanna lähti palkkatöihin, niin sparrausta saa edelleen! Upeat sparraajamme ovat apunasi, päänä ja olkapäänä. Muista myös uusi Rohkasu.fi palvelu sekä tuttu YritysMuuntamo.

Lue lisää

Rohkasu.fi palvelu on nyt avattu!

Rohkasu.fi palvelu on nyt avattu! Luuletko ettet pysty? Tiedän että pystyt! Anna Sannan auttaa! Rohkasu.fi palvelu on nyt auki. Kun kaipaat pientä tai isompaa rohkaisua

Lue lisää
Redesan logo

TIEDOTE

Redesanin toimintaa on supistettu
ja sivuston sisältöjä ja toimintoja on karsittu jonkin verran . 

Kannattaa kuitenkin vilkaista, mitä kaikkea hyödyllistä jätimme jäljelle!

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!