Sosiaalinen media – verkot vesille!
Tämän päivän sana on some – sosiaalinen media. Siitä ei ole kovinkaan monta vuotta, kun netti oli päivän kuumin sana. Nyt netti, eli www, on jo arkipäiväinen juttu. Mitäpä olisikaan yritys ilman nettisivuja? Seuraava etappi onkin saada yritys sosiaalisen median pyörteisiin.
Sosiaalisen median tärkeys on viimepäivinä noussut yritysten työlistoille. Sitä ei voi enää välttää ja se on lähes välttämätön osa yrityksen kehitysstrategiaa. Some on osa markkinointi, mutta samalla se on myös osa yrityksen julkisivua. Miten yrityksesi näkyy verkossa? Kuunteleeko yrityksesi myös tätä kautta asiakkaita?
Sosiaalisen median kautta yrityksesi saa siis arvokasta palautetta – sekä negatiivista, että positiivista. Palautteen saaminen on yritykselle elintärkeää, mikäli yritys aikoo kehittyä ja kasvaa.
Sosiaalisen median välineitä ovat toki muutkin sovellukset kuin suuren suosion saavuttanut facebook. Kyse on lähinnä siitä, mitä ja kenelle yrityksesi tarjoaa tuotteitaan sekä palveluitaan. Kaikkiin yhteisöihin ei kannata sännätä.
Yhteisöpalveluita ovat myös muunmuassa: Twitter, LinkedIn, Wikipedia, Blogit, YouTube jne.
Sosiaalisen median harkittu ja kohtalaisen aktiivinen käyttö on parhaimmillaan erittäin hyvä kehitystyökalu yrityksellesi – lisäksi se on edullinen ja melko helppo. Pienyrittäjälle mitä oivallisin tapa verkottua. Älä siis pelkää hyödyntää somea!
[wysija_form id=”1″]