On niin kiire ettei ehdi asiakkaita kontaktoida

IMG_3629Monesti kuulee sanottavan, että on niin kamala kiire firman muissa asioissa, ettei ehdi asiakkaita kontaktoida. Ei ehditä ottaa asiakkaisiin yhteyttä lainkaan,  ei ehdi markkinoida asiakkaille eikä ehditä viestiä omista tuotteista ja palveluista – ei ehditä kertoa missä mennään. Olemassa olevat asiakkaat unohtuvat, mutta samalla unohtuu myös uusasiakkaat. Kiireessä!

Tässä vaiheessa pitäisi kuitenkin muistaa, että asiakashan se on koko bisneksen ydin ja tästä syystä olisi syytä yrittää järjestellä aikataulut ja tekemiset niin, jotta ehtii kontaktoida olemassa olevia asiakkaita säännöllisesti, ja toisinaan “vikitellä” uusiakin asiakkaita palvelujesi pariin.

Helposti käy niin, että touhotamme firmassa laskujen ja muun säätämisen kanssa murehtien isoja ja pieniä asioita, unohtaen asiakkaat ja myymisen. Kuitenkin, kun kaikista tuottavinta olisi ottaa yhteyttä asiakkaisiin ja kysellä mitä heille kuuluu, millaisia tarpeita heillä olisi ja voisitko heitä jollakin tavalla auttaa.  IMG_3662

Olen ihan varma, että asiakkaissa on niitä jotka palveluitasi tarvitsevat tälläkin hetkellä, mutta eivät ole omilta kiireiltään ehtineet ottaa yhteyttä ja pyytää apua.  Siispä nyt ota hetki ja laita aika kalenteriisi ja ottaaksesi pikimmiten yhteyttä asiakkaisiisi! Soita, laita tekstiviesti tai henkilökohtainen meili ja kysy mitä heille kuuluu ja sovi samantien tapaaminen. Siitä ne kaupat syntyy!

Aika on lopulta suhteellinen käsite. Sitä saa aina tuhlattua, eikä se tule koskaan takaisin. Pyri siis jäsentämään tekemisiäsi siihen malliin, että ehdit tehdä sitä, mistä sinulle maksetaan! Muista vielä, että olemassa olevien asiakkaiden hyvänäpito tuo ne parhaat ja “helpoimmat” eurot. Pidä heitä hyvänä!

Hyviä myyntejä! t. Sparraaja Sanna =)

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää luettavaa

Työkirja itsensäjohtamiseen

Työkirja itsensäjohtamiseen Sanna haastoi meitä katsomaan asioita eri näkökulmista. Kun nyt on vuosi loppusuoralla (ja muulloinkin), niin on hyvä miettiä jo seuraavaa vuotta. Isoja muutoksia

Lue lisää
karsiminen

Karsi ja kiteytä

Karsi ja kiteytä Elämä on usein erilaisten asioiden suorittamista hengästymiseen asti. Useimmilla meistä on erilaisia velvollisuuksia työn, perheen ja vapaa-ajan tiimoilta. Mistä sitten voi tietää,

Lue lisää

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!