Miksei niitä asiakkaita jo tule?

Miksei niitä asiakkaita jo tule?

Heinäkuu ja helteet… no, ainakin heinäkuu =)

Lomilla sitä tulee kuitenkin välillä mietittyä, että tuleeko niitä asiakkaita ja mistä niitä tulee? Olenko tehnyt tarpeeksi toimenpiteitä ja milloin tulokset alkavat oikeasti näkyä? Pysyykö yritykseni pystyssä?

Yrittäjyys, siinä missä markkinointi ja asiakkuuden hallintakin, ovat pitäkäjänteistä työtä.  Ne eivät valmistu juuri koskaan sormia napsauttamalla. Tarvitaan toistoa, toistoa ja toistoa sekä tekijältä lujaa uskoa siihen, mitä tekee.

Ostopäätös etenee lähes aina alla olevan kuvan mukaisesti:

Esimerkiksi uusi yritys (tai uusi tuote)

– > Perustat yrityksen, kukaan ei tiedä eikä tunne toimintaasi -> Alat rummuttamaan muutamissa paikoissa ( fb, tekstarit ) – > Muutamat saavat tiedon ( huom. jos oletetaan että toimit vaikkapa 100 000 asukkaan kaupungissa, on työtä tehtävä paljon jo ensimmäiseen kontaktiin ) – > Muutamat asiakkaat käyvät ostoksilla ja kertovat palveluistasi kavereillesi, tulee hiukan tunnettavuutta siellä täällä – > Lisää rummutusta  ( lehti, some, www, asiakaskirjeet ) – > Potentiaalisille asiakkaille alkaa syntyä mielikuva palveluistasi tai tuotteistasi – > Juttu leviää – > Herää kiinnostus hankkia tuotetta tai palvelua – > Syntyy ostohalua – > Sopivalla hetkellä, kun asiakkaalle on tarve ja hetki on oikea – > Syntyy KAUPPA!

Klikkaa kuvaa suuremmaksi

Tähän pitkään prosessiin menee helpostikin vuosi, ainakin puolivuotta. Kaupan edistymiseen vaikuttavat todella monet tekijät ja siksi onkin surullista nähdä kuinka moni yritys pistää ovensa kiinni jo alle vuodessa tai viimeistään ensimmäisen vuoden jälkeen. Tällöin potentiaalisille asiakkaille on vasta muodostunut tieto yrityksestäsi. Etenkin yritystä perustettaessa, tulisi aina varata budjettiin rahaa markkinoinnille.

Sillä, että vain perustat yrityksen ja jäät odottelemaan milloin ovi alkaa käydä, ei yritys pyöri. Ilman markkinointia ja jatkuvaa rummutusta ei kannata edes haaveilla yrityksen pyörittämisestä. Yrityksesi tuotteet ja palvelut ovat huippuja ja niistä PITÄÄ toitottaa kylillä niin paljon että kyllästyt itsekin – ja siinä kohtaa palkkaat toisen rummuttamaan. Kun asiakkaalle ostohalu syntyy, pitää hänellä olla ensimmäisenä mielessä yrityksesi nimi, logo ja toimipaikka ( tai www osoite ) – muutoin hän kävelee kilpailijalle tai jättää kaupat tekemättä.

Ja kun se KAUPPA sitten syntyy, siitä se varsinainen asiakastyö vasta alkaakin!

Mikäli tuntuu  työläältä, hankalalta tai mutkikkaalta, ota yhteyttä niin tehdään tämä yhdessä, näin se onnistuu kuin leikki.

Heleää heinäkuuta!

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää luettavaa

50 varmaa keinoa vähentää asiakkaita!

50 varmaa keinoa vähentää asiakkaita! Varmista näillä ohjeilla ettet saa lisää asiakkaita! Saatko kaikki oikein? Koeta piilottaa yhteystietosi monen klikkauksen taakse verkkosivuillasi Verkkosivuja ei oikeastaan

Lue lisää

Yrittäjä – Uskallatko katsoa peiliin? 

Yrittäjä – Uskallatko katsoa peiliin?  – Miltä toimintasi näyttää asiakkaasi silmin?  Milli oli hautautunut liikkeensä takahuoneen kaaokseen ja tilanne tuntui tukalalta. Niin paljon tekemätöntä työtä,

Lue lisää

Täysi hyöty messuista irti!

Täysi hyöty messuista irti! Paljon puhutaan, että messuilla olevat yrittäjät vain seisoskelevat osastoillaan eivätkä ota kontaktia. Tilanne on ikävä niin messukävijälle kuin näytteilleasettajalle, mutta kaikkein

Lue lisää

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!