Jos sul some on, se näytä kaikille!

Jos sul some on, se näytä kaikille.

Jos sul some on, se näytä kaikille.

Jos sul some on sä tiedät sen ja varmaan muille näyttelet,

Jos sul some on, se näytä kaikille!

Some siellä ja some täällä. Somea on monenmoista. Miten tästä viidakosta kukaan ottaa selvää? Olet perustanut IMG_7389sometilejä, muttet tiedä miten niistä voisi jotain hyötyä? Usein kuulee sanottavan: kävin siellä, mutta ei siellä mitään ollut. Tiesitkö silloin varmasti mistä kyseisessä kanavassa on kyse. Somen keskeisin juttu kun on keskustella käyttäjien kanssa, jakaa tietoa, ideoita ja vinkkejä. Tarinoida!

Yhdistele kanavat!

Piirrä vaikkapa paperille alkuun kaikki kanavasi, materiaalisi, nettisivusi ynnämuut – piirrä seuraavaksi viivat kanavistasi sekä www-sivuistasi sekä muista materiaaleista toisiinsa. Linkittyvätkö ne kaikki jollain tapaa toisiinsa? Niiden pitäisi.

Monesti luomme hienoja juttuja, muttemme muista yhdistää niitä toisiinsa. Miten siis asiakas tai lukija ne löytäisi, jos et itsekään oikein muista kaikkia? Koeta kasata yhteen paikkaan kaikki kanavasi – se yksi paikka on yleensä nettisivusi. Nettisivuillasi tulisi olla postiosoitteesi ja puhelinnumerosi lisäksi myös somekanaviesi osoitteet ja linkitykset näihin. Samoin kuin muissakin materiaaleissasi: esitteet, käyntikortit, markkinointimateriaalit jne. on hyvä olla ainakin keskeisimmät ja aktiivisimmat somekanavat näkysällä. Sehän se on sitä mainostamista, tiedottamista siitä, että tälläisiäkin sinulta löytyy. Näin asiakkaasi löytävät tiedottamiskanavasi monimuotoisena.

Jos kuitenkin tuntuu että olet ihan pihalla tästä kaikesta, niin eipä hätää. Sinulla on käytettävissäsi kaksi oljenkortta:

1. Varaa SomeSparraus , katsotaan yhdessä somet kuntoon. Missä kannattaa ja missä ei kannata olla. Mikä sopii sinulle.

2. Lue eKirja 100 keinoa tehdä somemarkkinoinnilla tuloksia, Jylänki & Rope ja onnistu!

PS. Nämä samat vinkit toimivat myös vaikkapa politiikoille vaalityöhön ja yhdistysten näkyvyyden nostamiseen.

Somettelemisiin!

PPS. Muista välillä myös Googlata itsesi ja yrityksesi – mitä löydät?

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää luettavaa

Verkostomarkkinointi ei ole peikko!

Verkostomarkkinointia pidetään usein joko peikkona tai vähäpätöisenä. Moni kuitenkin hankkii elantonsa verkostomarkkinoinnilla. Yhdelle sopii toinen ja toiselle toinen. Verkostomarkkinointi, tai suoramyynti, on tapa yrittää ja

Lue lisää
algoritmi

Facebookin algoritmitestin tulokset

Teinpä taas “ihmiskokeen” Facebookin algoritmeillä. Tein kesäkuussa 2019 kolme päivitystä lähes samaan aikaan hyvin saman tyyppisesti. Halusin näyttää teille, miten vaikuttaa seuraavat toimet somekäyttäytymisessä: Kun

Lue lisää
sisältömarkkinointi

Persuksille potkua somettamiseen!

Persuksille potkua somettamiseen! Somettaminen, tuo nykyajan markkinointi, joka usein jopa ahdistaa. Pitäis tehdä sinne ja tänne ja sitä ja tätä. Mutta pää on tyhjä. Eihän

Lue lisää

Kirjaudu tilillesi

Tilaa Redesanin uutiskirje

Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon – voit poistua milloin vain haluat. Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme! Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!