Yrittäjä, Sinä olet mainos!

Julkaistu Julkaistu: Blogit

Yrittäjä, Sinä olet mainos!

Aamulla astut kotiovestasi ulos, ihmisten ilmoille ja näin sinusta tulee elävä mainos. Ai mitenkä niin?

Monesti tulee ajateltua, että mainostaminen on vain sitä, kun laittaa lehteen tai muuhun vastaavaan mediaan yksilöidyn mainoksen. Mutta siinäpä onkin paljon muuta.

Annat kuvan yrityksestäsi aina ollessasi tekemisissä toisten kanssa, tapahtuipa se sitten “livenä” eli kasvokkain kaupan kassalla tai sosiaalisen median välityksellä. Sama sääntö koskee toki myös työntekijöitä:  et voi sanoa: “Olen vain töissä täällä” – olet yrityksesi käyntikortti, halusitpa tai et. Työntekijöihin liittyen asiaa on käsitelty alaistaitoihin liittyen, mutta jätettäköön se nyt toisen blogin aiheeksi.

Kun ajat yrityksesi autolla, varsinkin jos siinä on firman teippaukset – kerrot liikennekäyttäytymiselläsi yrityksesi toiminnasta. Huomioitko muut liikenteessä olijat? Jätätkö turvavälit, kaahailetko – jumputtaako musiikki täysillä? Onhan tarrat ehjät ja siistit?  Jos ei, voi jollekulle tulla mieleen että yrityskin on yhtä epäsiisti kuin yrityksen auto. Kolhut, rutut ja ruosteet kertovat myös omaa tarinaansa…

Entäs sinä itse? Hiuskuontalo kannattaa aamulla laittaa ojennukseen, hiki pestä pois, tarkistaa että vaatteet ovat ehjät, istuvat ja siistit. Toki jos työskentelet vaikka rakennustyömaalla tiilien kantajana, hiki ehkä kuuluu asiaan, mutta silti voit olla siisti. Liikelounaalla hyvät tavat kaunistavat – vanha hyvä sanonta. Sormien nuoleminen, suu auki syöminen tai hotkiminen eivät anna kovin asiallista kuvaa toiminnastanne. Suun raikastimia mainostetaan nykyisin jos jonkinlaisia. Hätätapauksessa Sisu-pastilli pelastaa myös 🙂

Tuntuisi varmaan vähän hassulta, jos kaupunkinne kaupunginjohtaja huitelisi sepalus auki ruosteisella autollaan, humalassa pitkin katuja, hieltä haisevana, parta ajamatta? Kaupunginjohtaja on kaupunkinsa käyntikortti.

Sinä olet sinun yrityksesi käyntikortti – säilytä ja “serveeraa” sitä ajatuksella ja hellästi huomioiden. Ei se lopulta ole kovin vaikeaa  ja omia pikku “mausteita” pitää toki sekaan heittää – hyvällä maulla!

Jokainen on tietenkin oma persoona, mutta joskus meillä vain on oltava erilaisia rooleja. Työssä työrooli, kotona koti rooli ja harrastukissa taas omansa ja näin edelleen.

Tuttuja juttuja varmaan monelle yrittäjälle, vaan miten on henkilökuntasi laita?

Tsekkaa myös SlideShare esitys: Yrittäjä, Sinä olet mainos!


Haluatko saada bloggauksemme ja vinkkimme suoraan sähköpostiisi?
Tilaa uutiskirjeemme ja liity joukkoon - voit poistua milloin vain haluat.
Tilaajana saat etuja mm. verkkokoulutuksiimme!
Tilaajalahjana 20 € ostokuponki!


Share On Facebook
Share On Twitter
Share On Google Plus
Share On Linkedin
Share On Pinterest
Contact us